Introductie

18 februari 2010 - Zoetermeer, Nederland

Nog eventjes en dan is het zover. Een langgekoesterende droom om af te reizen naar Nieuw Zeeland komt in vervulling. Op 1 maart 2010 reis ik samen met een wandelvriendin (Renee) naar Auckland. Nieuw Zeeland ligt niet naast de deur en de heenreis duurt bijna 2 volle dagen. Halverwege zullen we Johanna en Dirkjan (mijn zusje en zwager) treffen in Hongkong. Op 3 maart 2010 komen wij aan in Auckland. Na aankomst zullen we ook zeker even moeten uitrusten, maar dan gaan we helemaal los. We proberen natuurlijk in z'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk highlights te bezoeken, maar we gaan ook zeker een paar rustdagen inplannen.  Tot 25 maart 2010 verblijven wij op het Noordereiland (Nieuw Zeeland). Daarna vliegen we (Johanna, Dirkjan en ik) door naar Australie, waar we een rondreis hebben geboekt op Tasmanie. Tevens gaan we de steden Canberra (hoofdstad van Australie) en Sydney bezoeken. Op het moment dat wij naar Australie afreizen, gaat Renee haar eigen weg naar het Zuidereiland (Nieuw Zeeland). In Sydney (6 april 2010) komt de hele reisgroep weer bij ekaar en wordt de reis afgesloten met wat sightseeing en een voorstelling in het OperaHouse in Sydney.

Ik ga proberen om tijdens de reis zo nu en dan een blog te plaatsen. Natuurlijk ga ik ook veel foto's (en misschien wel videofilmpjes) maken met mijn fototoestel. Zo wil ik het thuisfront ook op de hoogte houden van onze belevenissen.

Alle slaapplaatsen heb ik op de landkaart gezet. Jullie kunnen dus precies zien in welke plaats ik op welke dag ben.